تشییع تاریخی رئیس جمهوری در خراسان جنوبی | مردم «سید» را در آغوش گرفتند + تصاویر | انتقال پیکر مطهر شهید رئیسی برای تدفین به مشهد

تشییع تاریخی رئیس جمهوری در خراسان جنوبی | مردم «سید» را در آغوش گرفتند + تصاویر | انتقال پیکر مطهر شهید رئیسی برای تدفین به مشهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، پیکر مطهر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران امروز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، پیکر مطهر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران امروز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.

هزاران نفر از مردم عزادار استان خراسان جنوبی با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر با رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و نماینده استان در مجلس خبرگان وداع کردند.

انتخاب این استان برای این است که شهید رئیسی تعلق خاطر ویژه ای به این استان داشت و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

تصاویر متفاوت از لحظه ورود پیکر شهید رئیسی به فرودگاه بیرجند موج جمعیت مردم بیرجند در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی + فیلم عکس | قابی غم‌انگیز از دو سفر شهید رئیسی به بیرجند

بر اساس پیش بینی‌ها پیکر پس از مراسم به استان خراسان رضوی منتقل و بعد از نماز ظهر، مراسم تشییع از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم آغاز می‌شود.

در مراسم امروز در بیرجند، مردم استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان سمنان و یزد هم حضور داشتند. مراسم رسمی قرار بود از ساعت ۷:۳۰ آغاز شود اما از ساعاتی پیش، مردم برای شرکت در مراسم و استقبال از پیکر در خیابان‌ها حضور یافتند.

این دختر در صف اول تشییع شهید رئیسی کیست؟ + فیلم

امیدوارم همه ما پیرو مکتب آیت الله رییسی باشیم

بنا به گزارش خبرنگاران ایرنا هزاران نفر از مردم عزادار استان خراسان جنوبی از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه خود را به میدان جانبازان شهر بیرجند رسانده تا وداع باشکوهی با رییس جمهور شهید و نماینده فقید استان در مجلس خبرگان رهبری داشته باشند.

یک بانوی اهل خراسان جنوبی در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت گفت: امیدوارم همه ما پیرو مکتب آیت الله رییسی باشیم و راهشان ادامه داشته باشد.

شهید رییسی انسانی وارسته و حقیقت گو بود

یک شهروند بیرجندی که در آیین تشییع پیکر رییس جمهور شهید حضور داشت، از آیت الله رییسی به عنوان انسانی وارسته، عالم، راستگو یاد کرد که رضای خدا و مردم را برهمه چیز ترجیح می داد.

«آیت الله رییسی نماد خدمت به محرومان، عاشق کار و تلاش خالصانه برای مردم و خادمی بی ادعا و مخلص بود» این جمله شاه بیت نقطه نظرات مردم خراسان جنوبی در خصوص رییس جمهور شهید است که امروز در مراسم تشییع ایشان مطرح کردند.

خداحافظی تلخ اهالی خاوران با رییس جمهور شهید

امروز در شهر بیرجند قیامتی به پا شد؛ همه از پیر و جوان، روستایی، شهری، عشایر، شیعه و سنی آمدند تا بار دیگر میزبان آیت‌ الله رئیسی باشند و خادم الرضا را تا خانه ابدی و حرم رضوی بدرقه کنند.

کربلایی علی پیرمرد روستایی اهل دهستان لانو بخش دُرح شهرستان مرزی سربیشه که در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهور به بیرجند و حضور سرزده آیت الله رییسی در روستای لانو با اشک شوق به استقبال ایشان رفته بود، در پی شنیدن خبر شهادت خادم ملت، اشک فراق از چشمانش جاری شد.

اشک های جاری و نگاه های بی قرار مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی از جلوه های فراموش نشدنی این مراسم است.

مردم شهیدپرور و ولایتمدار خراسان جنوبی و استان‌های همجوار امروز برای آخرین بار میزبان رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان بودند و با پیکر شهدای خدمت وداعی جانسوز کردند.

بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» و همراهان شهیدش

ایسنا هم نوشت: پیکرهای مطهر شهدای خدمت امروز پنجشنبه، سوم خرداد ماه بر دوش مردم ولایتمدار و شهید پرور خراسان جنوبی با حضور علما، مسئولان کشوری، لشکری و استانی تشییع شد. با وجود اینکه قرار بود آیین بدرقه و تشییع شهدای خدمت ساعت ۷:۳۰ امروز سوم خردادماه آغاز شود اما این مراسم زودتر آغاز شد و هر لحظه خیل عظیم مردم در مسیر میدان جانبازان افزوده می‌شد و دل‌ها بی تاب حضور پیکر شهدای خدمت بود و سرانجام این انتظار به پایان رسید.

میدان جانبازان منتهی به میدان بلوار شهید صیاد شیرازی میزبان مردمی بود که با چشمان اشکبار برای آخرین بار در سال ۱۴۰۳ از رئیس جمهور و نماینده خود استقبال کردند.

امت شهیدپرور خراسان جنوبی با حضور پرشور خود پیکر مطهر شهدایی را تشییع کردند و اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در حالی که بر سر و سینه می‌زنند با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی‌ و همراهان وداع کردند.

صدای یا زهرا و یا زینب و یا حسین از هر طرف به گوش می‌رسید و تسلای دل‌های عاشقانی بود که هنوز باور ندارند رئیس جمهور مردمی و نماینده خستگی ناپذیر خود را از دست داده‌اند.

خیل عظیم جمعیتی که به عشق وطن برای وداع با شهدایشان در میدان جانبازان منتهی به خیابان پاسداران حاضر شده بودند، پوسترهایی که تصویر شهدای راه خدمت بر روی آن رسم شده است را در دست دارند و عشق و ارادت خود را به خادمان شهیدشان فریاد می‌زنند.

در این میان پلاکاردهایی به چشم می‌خورد که دلنوشته‌ی مردم خطاب به شهدای خدمت است؛ مانند خداحافظ ای مرد خستگی ناپذیر، افتخارم این است به یک شهید رای دادم، همه ایران عزادار خادمان است، اینها گوشه‌ای از جملاتی است که اندوه و بهت مردم را از این غم بزرگ نشان می‌داد.

در حالی که در خراسان جنوبی آفتاب گرم و سوزانی، نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در حال ارائه خدمات بودند و ساعت‌ها قبل در محل برگزاری مراسم تشییع شهدا حضور یافته‌ و موکب‌ها را در مسیر منتهی به میدان و بلوار صیاد شیرازی مستقر کردند.

از میدان جانبازان تا انتهای خیابان پاسداران منتهی به بلوار صیاد شیرازی تا چشم کار می‌کرد جمعیت مشتاقی را می‌بینیم که آمده‌ بودند با رئیس جمهور و نماینده شهیدشان وداع کنند.
پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی بعد از وداع مردم خراسان جنوبی برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت.